Diferenta dintre Moda si Stil


   

     Moda nu este inventată și impusă de cineva, nu în zilele noastre, când fiecare iși poate crea stilul care ar oglindi personalitatea lui. Faptul că designerii lansează unele tendințe nu înseamnă că ei ne-o dictează, ci doar o reprezintă, deoarece, ca oricare alt domeniu, acesta are nevoie de liderii săi.
    
    Revistele de top care îngloabă tematica modei doar ne propun idei pentru ceea ce este trendy în anumite sezoane, dar scopul lor nu este de a uniformiza lumea, ci de a trezi în oameni dorința de a se schimba, de a crea, de a exterioriza spiritul prin vestimentație, încălțăminte, accesorii și chiar prin atitudine. Trebuie să ne bucurăm de libertatea pe care o avem acum în expunerea și impunerea noastră personală în societate, deoarece lumea în care moda își are începuturile a fost cu mult mai crudă, ghidându-se de principiul: “Cine e mai puternic, acela stapânește toate gusturile și părerile.”

   
    Dacă am analiza, spre exemplu, proveniența pantalonilor cu dungă, aceștia au apărut absolut întâmplător. Prințul Galles, fiind invitat la o recenție, a îmbrăcat  pantalonii care au stat o zi întreagă în valiză și au format vestita dungă, iar cei prezenți acolo au luat aceasta drept o nouă tendință în modă și a doua zi toată înalta societate purta pantaloni „șifonați”.  Mai mult, deseori, tendințele în modă porneau de la faptul că diverși reprezentanți ai societății înalte aveau defecte fizice și încercau, astfel, să le ascundă.  De exemplu, moda la gulerele înalte a fost lansată de soția lui Fillip al III-lea care avea gâtul foarte lung. Desigur, aceasta a făcut ca necesitatea reginei să devină modă. Un alt exemplu poate fi peruca care a fost lansată de regele francez Ludovic al XIV-lea pentru a-și acoperi nodulii pe care-i avea pe cap. Deci, începuturile modei nu țin de artă, de expresia ființei umane, așa ca acum, ci de imitarea celor mai sus puși.

      
   Moda, orice nu am spune, este, în primul rând, o industrie, o marfă care se cumpără și se vinde. Nimeni niciodată nu a negat acest fapt. Dacă totuși tablourile, cărțile, muzica se cumpără și se vând, de ce nu ar fi și moda un bussines? Oamenii care activează în acest domeniu se împart în două categorii cei pentru care arta este pe primul loc și cei care crează doar pentru a vinde. Moda trebuie să fie, mai întâi, o plăcere  și mai apoi o sursă de bani. Cei mai renumiți designeri, precum Karl Legerfeldt, Dolce & Gabbana, Versace, Louis Vuitton, Armani, Prada, Gucci și alții fac milioane de dolari pe an, vânzând colecțiile de fiecare dată ca pe pâine caldă. Legerfeldt nu degeaba este în fruntea acestei liste. Conform unor statistici, el este cel mai bogat designer din lume, venitul său atingând în 2012 cifra de 125 milioane de dolari.

    
    O altă întrebare ar fi de ce cumpărăm, bine, cineva foarte bogat cumpără tot ceea ce crează designerii? De regulă, fac aceasta nu pentru că le-ar plăcea într-adevăr îmbrăcămintea sau încălțămintea dată, ci pentru că sunt brand-uri, pentru că au eticheta prinsă la spate. Desigur, sânt unele lucruri unice, originalitatea cărora nu poate fi pusă la indoială, dar majoritatea articolelor sunt supraapreciate. Și totuși, bogătașii consideră drept sensul vieții lor să cumpere tot ce produc cei cu nume mari.

     
    Hainele pot fi cumpărate, dar stilul personal-nu. Nu vorbim despre cei care plătesc cuiva ca să fie bine îmbrăcați, pentru că ei chiar îșcumpără”, în sensul propriu, imaginea, ci de un mod personal de a privi lumea și de a-i spune ceva prin aspectul exterior. În fiecare zi comunicăm celor din jur ceva despre noi fără ca să ne dăm seama, deci, trebuie să avem grijă de cum arătăm, căci dacă ceva din ceea ce purtăm nu se conformează personalității noastre, oamenii își vor forma o primă părere greșită. Menționez „prima părere”, deoarece odată ce deschizi gura poți obține două rezultate: să confirmi că ești și în interior așa precum arăți sau contrariul.

   
     Pentru mine, moda este un fel de artă pe care îmi place să o studiez, ale cărei expresii uneori mă uimesc și a cărei istorie aș dori să o știu. Aceasta este motivul existenței și activității îndelungate ale  unor reviste precum Cosmopolitan, Vogue, Bazar, Elle și multe altele, care pot fi ghiduri pentru cei ce vor să cunoască lumea bizară, dar fascinantă a fashion-ului. 

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu